Pro Rail Cargo jsme v pilotním projektu zautomatizovali snímání polohy kontejnerů na překladišti v Mělníku

Pro Rail Cargo jsme v pilotním projektu zautomatizovali snímání polohy kontejnerů na překladišti v Mělníku

Kolegové z divize Smart systémy si připsali další úspěch. Pro nadnárodní společnost Rail Cargo, která provozuje překladiště nákladních kontejnerů pro lodní, vlakovou i kamionovou dopravu v Evropě, vytvořili systém pro identifikaci polohy jednotlivých kontejnerů na překladišti v Mělníku. Nové řešení úspěšně prošlo testováním a plánuje se jeho spuštění do provozu.

V čem je inovativní?

Systém pomocí senzorů automaticky zaznamenává místo uskladnění a odebírání kontejnerů. Může tak nahradit ruční práci, při níž řidiči překladačů ručně zadávají čísla kontejnerů do skladového systému a dle toho se následně určuje jejich pozice. Díky nové technologii bude manipulace a vyzvednutí kontejnerů násobně rychlejší, v neposlední řadě se také eliminuje možnost nežádoucích lidských chyb.

„Na překladišti v Mělníku jsme použili inovativní řešení. Nainstalovali jsme zde doposud nepoužitý systém s vlastní vyhodnocovací logikou, který pomocí GPS technologie a vysílačů umístěných na měřeném území zaznamenává polohu na jednotky centimetrů,“ říká Petr Hasman, manažer projektu. Jde o technologii, která se v obdobném provedení používá při přesném navádění autonomní zemědělské techniky. „Troufnu si říci, že i přes stínění železných kontejnerů je naše technologie ještě přesnější,“ dodává Petr Hasman. Podle něj zákazník také velmi ocenil přípravu techniků ZAT, kteří provedli odbornou instalaci senzorů a servis.

V plánu je ostré nasazení

Požadavek společnosti Rail Cargo vznikl při zavádění nového firemního systému napříč evropskými pobočkami a potřebou online sledování polohy přepravovaných kontejnerů. Prioritním úkolem ZAT v úvodní fázi bylo vytipování vhodné technologie pro měření přesné polohy kontejnerů a integrace dat do systému, který firma připravuje k implementaci do dalších překladišť v České republice, na Slovensku a v Maďarsku.

„Projekt v tuto chvíli čeká na dokončení systémových úprav na straně zákazníka, na který jsme připraveni navázat nasazením naší technologie. Tu chceme v první fázi rozšířit na překladiště v České republice a na Slovensku,“ uzavírá Petr Hasman.